frank-en-jeannette-in-cambodja.reismee.nl

Eenzaam in Oudong en samen in Phnom Penh

En dan zit je op een zondag in juli zomaar in Phnom Penh. Een hotel in een hippe wijk aan de rand van het centrum. Met z’n tweetjes, iets wat ik deze middag niet had verwacht,
Er stond een stop gepland in Oudong, de oude hoofdstad van Cambodja. Historische gebouwen op de top van een heuvel werden zwaar beschadigd door Amerikaanse bombardementen, de Vietnamezen en de Khmer Rouge. Deze laatsten verschansten zich jaren op deze heuvel. Tegenwoordig is de heuvel een boeddhistisch bedevaartsoord. We dachten dat Cambodja geen zondag-rustdag kent. Fout dus. Honderden Cambodjanen hadden samen met ons deze trip gepland. Omwille van enkele implantaten zou Frank de heuvel alleen bekijken en ik met de gids in de auto naar de andere kant van de heuvel rijden om Frank daar weer op te wachten.
Wachten hebben we gedaan. Eerst nog vrolijk, wat genieten van de drukte bij de voedselstalletjes, na anderhalf uur toch behoorlijk bezorgd kijken naar een trap. Met grote bezorgdheid toen de gids de trappen opklom om Frank te gaan zoeken en ook niet terugkwam. Geen mobiel netwerk en niemand die Engels sprak.
De opluchting om je lieverd te zien verschijnen uit een onverwachte richting is niet te beschrijven. Frank heeft anderhalf uur bij een trap 100 meter verder gewacht. Nadat ook onze chauffeur weer in beeld was konden we onze reis naar Phnom Penh voortzetten.
En nu gaan we eten, Indiaas bij de buren. Morgen wacht een drukke dag met bezichtiging van veel (heel veel ) in Phnom Penh.
Veel liefs

Jan

Dat de chauffeur dat ook niet wist???, eet leker
Bij de Indiër, en veel plezier in Pnim Pehn!!???

mama

blijf a.u.b. bijelkaar , je kunt natuurlijk ook een drukke dag overslaan , jullie zien maar .liefs mama