frank-en-jeannette-in-cambodja.reismee.nl

tempels en toeristen

Geen uitslapen tijdens deze vakantie. Om 8 uur moesten we klaar staan bij de hotellobby voor een bezoek aan de bekende tempels in de omgeving van Siem Reap.
Go stond al te wachten en na een telefoontje kwam onze chauffeur in een Lexus aanrijden (puur toeval, Frank blij). De eerste stop was bij het beroemde Angkor Wat. Ik neem al mijn vooroordelen terug. Dit was echt indrukwekkend, af en toe even de mond dicht duwen na de verbazing. Go vond het ook leuk om zijn kennis te delen. Na lang rondwandelen terug naar de auto voor de tweede stop, dit keer Angkor Thom. Iets minder groot maar daarom zeker niet minder mooi. Geniet vooral van de foto's. Voor meer informatie over tempelcomplexen moet je even googelen.
Tijd voor de lunch. Even rust voor het hoofd na alle uitleg. Met zicht op een koninklijk meer hebben we lekker gegeten. Na de lunch het hoogtepunt voor alle Angelina-fans; Ta Prohm. Wat… je kent dat niet? Troost je wij ook niet. Dit complex was het decor voor de film ‘Lara Croft toomb raider’. Niet mijn genre en ook niet dat van Frank. Wel van horden andere toeristen, het was dan ook koppen lopen daar in Ta Prohm. Ik weet welk film ik op de terugweg ga kijken! Duidelijk een ‘must see’.
Go heeft ons ook veel over het leven in Cambodja verteld, kortom een fijne dag met een dikke bui.
Straks nog maar eens lekker gaan eten. Frank heeft zijn ‘beef with red ants’ al binnen.
Veel liefs

Greetje

Leuk Jeannette, nu even de foto's kijken!

stefF

mmm... red ants!