frank-en-jeannette-in-cambodja.reismee.nl

Moessonregens véél moessonregens

8 uur, de chauffeur van de dag staat klaar om ons te verhuizen van Phnom Penh naar Kampot in het zuiden van Cambodja. Een ritje van 3 uur. We kwamen dan ook te vroeg in ons nieuwe hotel aan en was de kamer nog niet klaar. Dan eerst maar even wat eten. In tegenstelling tot wat de eerste indruk deed vermoeden is de kamer mooi en is de staf erg vriendelijk. Het derde hotel op rij van Nederlanders.
Onderweg gingen de hemelsluizen open en zijn ook open gebleven. Met Crocs en teenslippers en stevige regenponcho’s kun je ook een stad verkennen. Ons hotel ligt aan de oevers van Kompong Bay, een brede snel stromende rivier waarop je tegen valavond rondvaarten kunt maken om duizenden vuurvliegjes te zien. Nee dat laten we voor wat het is met de hoosbuien.
Morgen worden we nog maar eens om 8 uur opgehaald om een dagtocht in de omgeving van Kampot te gaan maken. Stevige schoenen aan en mijn stokken mee dan komt dat helemaal goed.
Vanavond eten in een visrestaurant. Zo dicht bij de zee, verse vis met Kampot peper, ik ben benieuwd.
Veel liefs

Greetje