frank-en-jeannette-in-cambodja.reismee.nl

biking in de countryside

Kwart over zes, we worden gewekt door het alarm van de gsm. Om 7 uur wacht de chauffeur ons op om ons naar de plek te brengen waar een tocht van 30 kilometer ‘Countryside biking’ zal starten. Gisteren aan Go al uitgelegd dat ik alleen op een fiets met lage instap kan fietsen omwille van de diverse implantaten. Er stond dan ook een mooie hybride fiets voor me klaar. De andere groepsleden gingen de tocht op een mountainbike doen.
Wat heb ik vandaag geleerd:
De Cambodjaanse countryside is schitterend. Rijstvelden wisselen af met lotuskwekerijen en eendenfokkerijen (voor de eieren, niet voor de eend). Vriendelijke mensen, kinderen die je enthousiast begroeten, en (veel) honden die even enthousiast een stukje blaffend met je meelopen.
Een countryside-markt biedt een keur aan producten en geuren. We weten nu waar de rode mieren van Frank gekocht kunnen worden, hoe vissen ter plaatse bij 35°C worden verwerkt en hoe de ingewanden van varkens er bij die temperatuur uitzien. Het was een schitterende markt, naar Westerse begrippen waarschijnlijk niet hygiënisch, maar een plek waar je uren zou kunnen kijken.
De wegen buiten de stad liggen er vaak in erbarmelijke toestand bij. Sommige zijn provisorisch opgelapt in verband met verkiezingen eind deze maand, de meeste echter zijn begaanbaar en daar is alles ook mee gezegd.
De countryside is niet geschikt voor een 58-jarige vrouw met implantaten in knie en heup en met een oedeemarm die op een hybride fiets aan het rijden is.
Ja het was mooi, ja ik heb af en toe even gehuild en gevloekt.
Nee in Cambodja krijg je mij niet meer op de fiets.
Net zomin dat ik ooit in mijn leven nog een water/vinegar/ginger-lemonade zal bestellen. Die van gisteravond ligt me nog zwaar op de maag.
Na de batterij even opgeladen te hebben zijn we per tuktuk naar de Old Market in het centrum van Siem Reap gereden. We weten nu ook hoe de moesson werkt. Heel veel regen die maakt dat de brommers en tuktuks hun weg gewoon vervolgen door ondergelopen straten.
Heerlijk gegeten bij Mahob. Morgenochtend staat een chauffeur om 8 uur klaar om ons naar Battambang te brengen.
Veel liefs

Reacties

Reacties

Jan

Lijkt me mooi daar!! Volgens mij is het Mahob???, veel plezier nog! Chúc ngủ ngon nhé!

jeannette koops

Helemaal gelijk ☺, mijn hersens draaien overuren....

Ria

Kleurrijke verhalen en mooie beelden! Geniet ervan! Wat ben je sportief Jeannette!
We zijn helemaal mee into Cambodja:-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!