frank-en-jeannette-in-cambodja.reismee.nl

Stem Reap na een lange reis

Maandag, dinsdag … welke dag is het, hoe laat is het? Geen flauw idee. Door tijdzones reizen om 6 uur ’s ochtends van huis vertrekken, een geest zou van minder op hol slaan.
Feit is dat we veilig in Siem Reap zijn aangekomen. Via Wenen en een lange reis naar Bangkok waarna nog een stijgen--dalen ritje met Thai Smile van nog geen 40 minuten. Buiten het vliegveld stond een Cambodjaan met mijn naam op een bordje. Wat een luxe om zo naar je hotel gebracht te worden.
Vriendelijke personeel in een groen kader van bomen die ik bij ons nog niet ben tegengekomen. Eerst een paar uur slapen en dan de stad/omgeving bekijken. Uitrusten doen we in Antwerpen weer.
Iets eten in een restaurantje met foto’s op de menukaart, typische Khmer-kruiden die we niet allemaal thuis konden brengen. Daarna naar de local market, nee hier hebben we niet gegeten, de ondefinieerbare etenswaren (was het gedroogd vlees of vis ) nodigden niet echt.
En dan de indrukwekkende Wat Thmei, een pagode waar onder het regime van de Rode Khmer ongeveer 8000 mensen vermoord zijn.Weinig bekend en daardoor ook weinig toeristen.
Terug in ons hotel. Rust, beetje lezen en straks nog wat eten. Morgenochtend gaan we om 8 uur met de tuktuk naar de tempels van Angkor Wat en Angkor Thom

veel liefs

Jeannette