frank-en-jeannette-in-cambodja.reismee.nl

beetje thuis

Een klein beetje thuis komen. Zo voelde de hartelijke ontvangst, na een week, in het Rambutan Resort in Phnom Penh. Om 8 uur stond onze chauffeur klaar bij Otres Beach voor een bijna vijf uur durende rit. Hoofdweg 4 was weer open na de overstromingen eerder deze week, dat bespaarde ons een omweg via Kampot.
Na een lekkere lunch in een tuktuk naar de Central Market. Een prachtig gebouw van Franse ontwerpers in art deco stijl uit 1937 met een hoofdhal met koepel en 4 ‘armen’. Niet alleen voor toeristen, van gordijnen tot kippen, tot horloges met de afbeelding van de premier Hu Sen, alles is hier te koop. We hebben dan zelf ook nog maar wat dollars uitgegeven.
Frapuccino in een nabijgelegen Starbucks en met de tuktuk weer naar ons hotel. Frank heeft nog even een Cambodjaanse kapper bezocht.
Morgenochtend lekker uitslapen, we kunnen tot 12 uur uitchecken, nog een bezoek aan de Tuol Sleng gevangenis en om half zes staat een chauffeur klaar bij het  hotel om ons naar de luchthaven te brengen.
Maar zover is het nog niet. Eerst nog heel even genieten.