frank-en-jeannette-in-cambodja.reismee.nl

Over Cambodjaanse wegen

We zijn verhuisd. Van Siem Reap naar Battambang. Zittend op een terras aan een klein meertje met lotusbloemen, en op de oever de bananen voor het plukken, meer moet dat niet zijn. En Frank die net even komt zeggen dat we op ons terras ook een ventilator aan het plafond hebben… het moet niet gekker worden. De Deet 50 is gespoten dus de muggen zouden op afstand moeten blijven.
Eerst maar even bijkomen van een hectisch ritje van 200 kilometer (3 uur reistijd). We hadden een prima chauffeur, ik hoop voor alle fietsers onderweg dat meer chauffeurs zo gaan rijden. Het landschap, tsja echt spectaculair kun je het niet noemen. Zover het oog reikt rijstvelden. Afgewisseld met een enkel dorpje met eetstalletjes. Straks met de tuktuk naar Battambang en de fietstocht van morgen is omgezet naar een dagtocht per tuktuk. Hier schrijft een tevreden mens.

Nog maar eens lekker gegeten, gewoon bij het geluid van verschillende soorten cycladen na hotsend in onze tuktuk naar de stad geweest te zijn. Enkele boeddhistische tempels bekeken, weer veel vriendelijke mensen ontmoet en bezweet terug naar onze lake-room.
Morgen kunnen we uitslapen, we worden pas om half negen opgehaald.
Veel liefs

mama

Doe wel een beetje kalm aan hé , maa r geniet maar lekker en niet weer op de fiets , liefs